listopada 25, 2020

Trenujemy umiejętności społeczne- relaksujące karty pracy.

 Technika Mood Tracker, która pozwala monitorować samopoczucie ucznia wyzwoliła we mnie nieodpartą chęć na opracowanie pewnych kart pracy. Postanowiłam, że będą one nie tylko źródłem informacji o tym, jak czuje się dziecko ( miesięczny, kołowy wykres uchwyci zmiany w samopoczuciu dziecka oraz wydarzenia, które na to wpłynęły), posłużą również relaksowi. Niech karty przeniosą Was  i Waszych uczniów do...lata. Ponury listopad oraz godziny spędzone przed komputerem potrafią nas wszystkich zmęczyć...zwłaszcza uczniów. Zatem... ,,Obudzimy się na łące, ciepłej i drżącej" ( jak śpiewała Urszula)....a przy okazji przeprowadźmy trening umiejętności społecznych, zainicjujmy kreatywną godzinę wychowawczą, bądź zajęcia rewalidacyjne. Niech karty pracy, które opracowałam nabiorą Waszych, niepowtarzalnych kolorów...

 Jak wykorzystać moje karty pracy?  Służą one do śledzenia nastroju. Zaznacz wybranym kolorem nastrój danego dnia. Twoim zadaniem jest skojarzyć nastrój z wydarzeniem, faktem, który na niego wpłynął, aby ewentualnie uruchomić działania prewencyjne! Na zajęciach rewalidacyjnych, godzinie wychowawczej, TUS możesz uświadomić uczniowi poprzez ciekawą rozmowę, co ma wpływ na nasze samopoczucie i funkcjonowanie każdego dnia. To również  doskonała okazja do poznania przez ucznia technik relaksacji.

                                                ... do lata piechotą...będzie szła Anna Piwowarska


Osiem różnych kart do pobrania w poniższym linku

https://drive.google.com/file/d/1KI33-BnPQmpOFdT2ViHWJ0-kLga7M5Sm/view?usp=sharing







2 komentarze: