stycznia 15, 2021
Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej . Przykładowy dokument.
Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno –
pedagogicznej to jeden z dokumentów, który należy przygotować dla uczniów
posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. W swojej pracy z
takimi uczniami spotkałam się z kilkoma
rodzajami i formami przygotowywania ceny efektywności. W zależności od osoby, która się tym zajmuje można znaleźć
wzory Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia, w których
jednym z punktów jest ocena efektywności lub dwa oddzielne dokumenty. Osobiście
preferuję przygotowanie dwóch dokumentów, dla mnie jest to bardziej
przejrzyste. Przygotowanie WOPFU poprzedza przeprowadzenie oceny efektywności udzielanej
pomocy – każdy nauczyciel czy specjalista prowadzący zajęcia z uczniem ma możliwość wypowiedzenia się na
temat funkcjonowania ucznia na poszczególnych zajęciach. Informacje uzyskane w ten
sposób służą zespołowi do sformułowania zapisów w WOPFU dotyczących
indywidualnych potrzeb ucznia, zakresu i charakteru wsparcia przez nauczycieli
czy przyczyn niepowodzeń edukacyjnych bądź trudności. Pamiętajcie, oceny efektywności dokonujemy podobnie
jak WOPFU, minimum dwa razy w roku szkolnym – na ogół po zakończonym cyklu
zajęć. Poniżej przedstawiam ocenę efektywności pomocy psychologiczno –
pedagogicznej jednego z „moich” uczniów.
Opracowanie: Marlena Smolińska
Przykładowa ocena pomocy psychologiczno - pedagogicznej znajduje się pod poniższym linkiem:
https://drive.google.com/file/d/1FgpZK7rCsfHhU28s_K3MlOKTjiFCRixh/view?usp=sharing
Brak komentarzy: