stycznia 15, 2021

Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej . Przykładowy dokument.

 



Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej to jeden z dokumentów, który należy przygotować dla uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. W swojej pracy z takimi uczniami spotkałam się  z kilkoma rodzajami i formami przygotowywania ceny efektywności. W zależności od  osoby, która się tym zajmuje można znaleźć wzory Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia, w których jednym z punktów jest ocena efektywności lub dwa oddzielne dokumenty. Osobiście preferuję przygotowanie dwóch dokumentów, dla mnie jest to bardziej przejrzyste. Przygotowanie WOPFU poprzedza przeprowadzenie oceny efektywności udzielanej pomocy – każdy nauczyciel czy specjalista prowadzący zajęcia   z uczniem ma możliwość wypowiedzenia się na temat funkcjonowania ucznia na poszczególnych zajęciach. Informacje uzyskane w ten sposób służą zespołowi do sformułowania zapisów w WOPFU dotyczących indywidualnych potrzeb ucznia, zakresu i charakteru wsparcia przez nauczycieli czy przyczyn niepowodzeń edukacyjnych bądź trudności.  Pamiętajcie, oceny efektywności dokonujemy podobnie jak WOPFU, minimum dwa razy w roku szkolnym – na ogół po zakończonym cyklu zajęć.  Poniżej przedstawiam  ocenę efektywności pomocy psychologiczno – pedagogicznej jednego z „moich” uczniów.

 

Opracowanie: Marlena Smolińska


Przykładowa ocena pomocy psychologiczno - pedagogicznej znajduje się pod poniższym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/1FgpZK7rCsfHhU28s_K3MlOKTjiFCRixh/view?usp=sharing


Brak komentarzy: