kwietnia 17, 2021
Działamy z przysłowiami.....
W pracy z uczniem z Zespołem Aspergera często spotykamy się z niezrozumieniem przez nich pojęć abstrakcyjnych, metafor czy przysłów. Każdy pracujący z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi doskonale wie, że nie zawsze da się w wypowiedziach unikać stosowania przenośni czy związków frazeologicznych. Prowadząc zajęcia często korzystam z poniższej pomocy, która ma na celu rozwijanie umiejętności rozumienia przysłów. Poniższą pomoc można wykorzystać na zasadzie dobierania par; losowania samego tekstu przysłowia i wyjaśniania czy to w formie rysunkowej czy pisemnej. To tylko od nas i kompetencji naszych uczniów zależy jak pokierujemy rozwijaniem umiejętności rozumienia pojęć abstrakcyjnych naszych podopiecznych.
Owocnej pracy!!!
Materiał przygotowała: Agnieszka Olszewska
OdpowiedzUsuńPozwoliłam sobie zrobić wersję online. I wykorzystałam na dzisiejszych zajęciach. Super ! Dziękuję !
https://wordwall.net/pl/resource/15015818