maja 21, 2021

Jak interpretować rzeczywistość?... czyli o myślach, emocjach i zachowaniu.

 



Jedna sytuacja - różne myśli, różne emocje. Bardzo często dla naszych uczniów uporządkowanie tego chaosu jest po prostu trudne. Każde zdarzenie, działanie łączy się bezpośrednio z myślami i emocjami. Często natłok tych bodźców prowadzi do zdezorientowania i może być zalążkiem zachowań postrzeganych jako trudne. Dlatego dzisiejsza propozycja ma na celu pomoc uczniom w nazywaniu swoich myśli, uczuć i zachowania. Niniejsza gra umożliwia refleksję nad otaczającą rzeczywistością. Ćwiczenie zakłada kilka wariantów i może być realizowane zarówno na zajęciach indywidualnych takich jak rewalidacja czy zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, jak i na zajęciach grupowych, np. TUS. Ja w pracy z uczniami na ogół rozcinam kartoniki "Myśli, emocje, zachowanie", uczeń losuje kolejny kartonik i dopasowuje do odpowiedniej kategorii. 
Jest to także świetny sposób do rozwijania kompetencji komunikacyjnych i inicjowania rozmowy, np. uczeń losuje kartonik z "zachowaniem" i próbuje powiedzieć co czuje w danej sytuacji i jakie myśli mu towarzyszą (np. Gra w piłkę. - Czuję radość. - Jestem w tym dobry.)


Plansze z kartonikami oraz etykiety do pobrania tutaj:


Dodatkowo proponuję wykonanie analogicznego ćwiczenia w wersji online. Można je przeprowadzić nawet z całą klasą oczywiście przy pomocy tablicy multimedialnej. 
Gra dostępna pod poniższym linkiem:


Opracowanie: Marlena Smolińska 




2 komentarze:

  1. Na pewno jeśli ktoś z was szuka kancelarii, która mogłaby się zająć obsługą prawną waszej firmy, warto będzie zajrzeć na tę stronę https://maksjan.pl Znajdziecie tu sporo informacji i porad odnośnie tego jak taką obsługę prawną znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sytuacje kryzysowe w firmie często doprowadzają do konfliktów w szeregach zarządu. Takie konflikty rodzą problemy z płynnością i funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Warto rozwiązywać je z doświadczonym mediatorem.

    OdpowiedzUsuń