stycznia 03, 2022

Stawiam na dialog! Integracyjna gra dla Uczniów z Neurożnorodnością oraz ich rówieśników na rewalidację, godzinę wychowawczą, TUS.

,, Stawiam na dialog" to gra, którą dedykuję uczniom z neuroróżnorodnościami oraz ich rówieśnikom. Rozgrywkę możecie przeprowadzić indywidualnie z uczniem na rewalidacji, w drugim wariancie możecie zaprosić do zabawy zespół klasowy  wraz z uczniami z neuroróżnorodnością.

 

1 wariant gry - uczeń i terapeuta- zdalna lub stacjonarna godzina rewalidacji

,,Stawiam na dialog" to rozgrywka, która polega na losowaniu pytań i odpowiedzi na nie. Grę możecie rozegrać w relacji uczeń- terapeuta, nauczyciel, np. na zajęciach rewalidacji indywidualnej. Celem gry jest wtedy autodiagnoza ucznia, jego potrzeb i poznanie kontekstu społecznego, w którym on funkcjonuje. Odpowiecie na bardzo ważne pytania dla Waszego ucznia, mogą one być wstępem do szerszej dyskusji między Wami o tym, jak czuje się Wasz uczeń z neuroróżnorodnością w szkole, jak 


2 wariant gry- zajęcia zespołowe- zdalna lub stacjonarna godzina wychowawcza, TUS

,,Stawiam na dialog " to gra o prostych zasadach. Uczniowie losują pytania i odpowiadają na nie. Z pozoru jednak proste zagadnienia mogą okazać się tym, co łączy wszystkich uczniów w klasie. Rolą wychowawców, nauczycieli jest wyraźnie podkreślić to w podsumowaniu zabawy. W grze znajdują się również pytania dotyczące neuroróżnorodności. Będziecie mieli doskonałą okazję, żeby porozmawiać z uczniami o tym, czym jest neuroróżnorodność, o znanych osobach z neuroróżnorodnością, oraz o tym, jakie korzyści może przynieść to zjawisko.  

                                     

                                     

                                Nie stawiam na czarne...nie stawiam na czerwone...(niczym w ruletce)

                                                          Stawiam bowiem...na dialog! 

                                                           Anna Piwowarska

Gra ,,Stawiam na dialog" w wersji do druku

Gra w wersji online w poniższym linku

https://wordwall.net/pl/resource/26942262

Brak komentarzy: