października 20, 2020

Poznaj mnie, czyli kilka słów o rozpoznaniu umiejętności społecznych







Kim jestem? Co lubię? Co sprawia mi trudność? Odpowiedzi na te i inne pytania powinni

uzyskać nauczyciele planujący pracę z uczniem w celu rozwijania kompetencji emocjonalno –

społecznych. Ingerowanie w tę sferę rozwoju dziecka wymaga skupienia i konkretnego planu.

Jak w takim razie zaplanować aktywności dotyczące rozwoju społecznego naszych uczniów?

Na czym się skupić i do czego odnieść? Odpowiedzi na te pytania dostarczy nam analiza

arkusza diagnozy umiejętności społecznych. Z własnego doświadczenia wiem, że bez tego ani

rusz w planowaniu zajęć TUS. Poniżej zamieszczam swój arkusz diagnozy. Może być on bazą

do uszczegółowienia kierunku pracy z uczniem. Warto wybrać te punkty, które są dla nas

priorytetem w pracy z danym dzieckiem i skupić się właśnie na ich rozwijaniu.




Opracowanie:

Marlena Smolińska

ARKUSZ DIAGNOZY UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH w linku poniżej

Brak komentarzy: