października 20, 2020
Poznaj mnie, czyli kilka słów o rozpoznaniu umiejętności społecznych
Kim jestem? Co lubię? Co sprawia mi trudność? Odpowiedzi na te i inne pytania powinni
uzyskać nauczyciele planujący pracę z uczniem w celu rozwijania kompetencji emocjonalno –
społecznych. Ingerowanie w tę sferę rozwoju dziecka wymaga skupienia i konkretnego planu.
Jak w takim razie zaplanować aktywności dotyczące rozwoju społecznego naszych uczniów?
Na czym się skupić i do czego odnieść? Odpowiedzi na te pytania dostarczy nam analiza
arkusza diagnozy umiejętności społecznych. Z własnego doświadczenia wiem, że bez tego ani
rusz w planowaniu zajęć TUS. Poniżej zamieszczam swój arkusz diagnozy. Może być on bazą
do uszczegółowienia kierunku pracy z uczniem. Warto wybrać te punkty, które są dla nas
priorytetem w pracy z danym dzieckiem i skupić się właśnie na ich rozwijaniu.
Opracowanie:
Marlena Smolińska
ARKUSZ DIAGNOZY UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH w linku poniżej
Brak komentarzy: