października 01, 2020

Zeszyt obserwacji uczestnika zajęć rewalidacyjno - wychowawczych. Dla nauczycieli i Małego Księcia.

 



Poniżej przedstawiam moje rozwiązanie dotyczące prowadzenia zeszytu obserwacji zajęć uczestnika zajęć rewalidacyjno- wychowawczych. Prowadząc takie zajęcia zawsze zadawałam sobie pytanie, jak  w praktyce rozwiązać problem tworzenia notatek, które pozwolą nam, nauczycielom w prosty i przejrzysty sposób dokonać obserwacji podopiecznego. Zajęcia rewalidacyjno- wychowawcze pochłaniały całą moją energię, motywację. Dbając o to , aby odpowiadały realnym potrzebom mojego podopiecznego, skonstruowałam prosty zeszyty obserwacji, który jednocześnie spełnił wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży           z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim. Nie ukrywam, że dziś, po kilku latach od powstania, czytam zeszyt obserwacji z wielkim rozrzewnieniem…To lakoniczna historia o walecznym chłopcu, który na zawsze podbił moje serce. Krótkie zapiski w tabeli ukazują walkę, jaką stoczył mój podopieczny…Dziś, po kilku latach od dnia, kiedy musieliśmy się pożegnać z małym wojownikiem, zeszyt obserwacji pokazał mi jak trudną drogę przeszedł nasz Mały Książę. Jego prawdziwe imię pozostawię tylko dla siebie. Zeszyt obserwacji niech będzie inspiracją dla innych nauczycieli.


                                                                   Anna Piwowarska

zeszyt obserwacji do pobrania w poniższym linku

https://drive.google.com/file/d/1nWm9juVihb0nOluHrdUVRC7CKiRdohiE/view?usp=sharing



Brak komentarzy: