marca 16, 2021
Emocjonalny Rollercoster - gra doskonaląca umiejętność nazywania i rozpoznawania uczuć przez nastolatków
Wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego jest szczególnie ważne w wieku dojrzewania, nie tylko dla dzieci z spektrum autyzmu, ale również dzieci neurotypowych. W internecie nauczyciele i specjaliści mogą znaleźć dużą ilość pomocy dydaktycznych i kart pracy doskonalących umiejętność nawiązywania i rozpoznawania uczuć u dzieci młodszych, jednak w dalszym ciągu brakuje pomocy terapeutycznych dla dzieci starszych, nastolatków, dlatego powstała gra Emocjonalny Rollercoster. Jest to gra, która pozwala pochylić się uczniom nad ich emocjami w konkretnych, codziennych sytuacjach z ich życia. Uczniowie są bardziej świadomi swoich uczuć i emocji, rozwijają swoją empatię wobec innych. Przytoczone sytuacje dotyczą relacji z rówieśnikami, nauczycielami, rodzicami czy rodzeństwem. Gra składa się z kart, które zawierają opis sytuacji oraz kart emocji. Zadaniem graczy jest wylosowanie sytuacji i przyporządkowanie do niej odpowiednich emocji, jaką czuje się w konkretnej chwili. Warto zaznaczyć, że odpowiedzi uczniów w tych samych sytuacjach mogą być różne. Oprócz dopasowania emocji, zadaniem graczy jest opowiedzenie dlaczego tak się czują, porównanie jak mogą czuć się inni i rozmowa na ten temat. Grę można wykorzystać nie tylko podczas zajęć grupowych na lekcji wychowawczej czy podczas terapii grupowej ale również na terapii indywidualnej, zajęciach rewalidacyjnych czy korekcyjno-kompensacyjnych.
Poniżej znajdziesz link do kart sytuacji życiowych
oraz karty emocji
Opracowała: Agnieszka Krupa-Wiśniewska
Brak komentarzy: