marca 09, 2021

Jak wdrażać ucznia ze spektrum autyzmu do rozmowy na rewalidacji oraz TUS?

 




Trudna sztuka rozmowy, którą to umiejętność często rozwijamy u uczniów z zespołem Aspergera stała się przyczyną dla której powstały kolorowe karty pracy.  Ważna umiejętność konwersacji jest kluczową umiejętnością w życiu człowieka, W oparciu o tę pomoc macie możliwość (nauczyciele, rodzice, terapeuci) porozmawiać z dzieckiem, uczniem na temat ogólnych zasad prowadzenia rozmowy. Umiejętność rozmowy można wyćwiczyć. Jak można pomóc dziecku z zespołem Aspergera w kształtowaniu umiejętności rozmowy?   
-wydawaj mu proste, łatwe do zrozumienia polecenia
-skomplikowane instrukcje wspieraj schematem rysunkowym
-upewnij się, że dziecko cię rozumie
-zachęcaj do kontaktu wzrokowego
- wdrażaj do ,,czekania na swoją kolej” w różnych zadaniach
-wzbogacaj słownik czynny i bierny. 
W kartach pracy znalazły się elementy, które pozwalają uczniowi, dziecku samemu ocenić swe własne możliwości w wybranych aspektach umiejętności komunikacyjnych. Bądźcie wtedy prawdziwym wsparciem, życzliwym mentorem dla swego ucznia, dziecka. Niech karty pracy pozwolą Wam orientacyjnie wskazać te umiejętności, które należy rozwijać w dalszym postępowaniu terapeutycznym.
                                                    
                                                     opracowała Anna Piwowarska



Karty pracy do pobrania w linku

2 komentarze: