lutego 08, 2022

,,1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera"" Jak wykorzystasz ten bestselerowy poradnik w szkole i w domu?

  





 1001 PORAD DLA RODZICÓW I TERAPEUTÓW DZIECI Z AUTYZMEM I ZESPOŁEM ASPERGERA.

Wertując gorące półki Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego mój wzrok zatrzymał się na książce Notbohm E. i Zysk V. Przez chwilę miałam wrażenie, że w moje ręce trafiła kolejna poradnikowa propozycja, która niczym nie będzie wyróżniać się na rynku wydawniczym. Czekało mnie jednak miłe zaskoczenie. Owszem, książkę tę śmiało możemy traktować jako poradnik. Nie jest to jednak pozycja, która Was rozczaruje. Ilość inspiracji, porad i wskazówek dotyczących pracy i postępowania wobec z dziećmi ze spektrum autyzmu sprawia, że warto mieć ten poradnik w domowej biblioteczce.

EFEKT WSPÓŁPRACY TERAPEUTY I RODZICA

Ellen Notbohm jest mamą dwóch synów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ( jeden ma autyzm, drugi ADHD). To autorka poczytnej pozycji ,, 10 rzeczy, które chciałoby Ci powiedzieć dziecko z autyzmem"Veronica Zysk jest od ponad 25 lat związana zawodowo z tematem autyzmu. Przyjaźń między autorkami zaowocowała ,, 1001 poradami dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera"

SYTUACJE DOTYCZĄCE FUNKCJONOWANIA DZIECKA ZE SPEKTRUM AUTYZMU UJĘTE W KSIĄŻCE DOTYCZĄ CZEŚCIU DZIEDZIN

 -integracji sensorycznej

- komunikacji

-zachowania

-codziennego życia

-myślenia społecznego

- relacji uczeń-nauczyciel 

Ogromny zasób porad z pewnością wykorzystacie w szkole oraz w domu. Ta książka to kopalnia inspiracji. Załączam jedynie fotograficzny fragment pomysłów z tej książki do wykorzystania przez nauczycieli, terapeutów oraz rodziców dzieci ze spektrum autyzmu. Część dotycząca szkoły i pomysłów do wykorzystania przez nauczycieli liczy ok.100 stron.



 

 

 

Nie ukrywam, że dzięki tej książce narodziły się w mojej głowie nowe blogowe propozycje! Dla rodziców dzieci ze spektrum autyzmu znajdziemy praktyczne wskazówki do rozwiązania najczęstszych problemów, jak: obcinanie paznokci, wizyta u fryzjera, urządzenie pokoju, mycie zębów.

Najlepszą rekomendacją zaś ,,1001 porad dla nauczycieli i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera" niech będą słowa wstępu napisane przez Temple Grandin.

,,Kiedy byłam mała, moja mama i nauczyciele stosowali wiele metod opisanych w tej wspaniałej książce. Rozumieli oni, że w procesie na uczenia dziecka z autyzmem kreatywność, cierpliwość i zrozumienie, a także niekończące się poszukiwania pomysłów i strategii, które miały sens dla mnie, były najlepszym sposobem, by pomóc mi stać się spełnioną osobą, jaką jestem dzisiaj. Mimo to, moja podróż od dzieciństwa do dorosłości nie przebiegała zupełnie bez przeszkód, dlatego chciała bym się podzielić niektórymi doświadczeniami, aby pokazać, jak pomysły mogą zmienić życie człowieka."

Dodam jeszcze, że książka powstała przed wprowadzeniem zmian w ICD-11 związanych z wprowadzeniem terminologii  “zaburzeń ze spektrum autyzmu”, stąd w tytule oraz w książce użyto terminów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.

Książka do kupienia w sklepie Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego w poniższym linku

https://wuj.pl/ksiazka/1001-porad-dla-rodzicow-i-terapeutow-dzieci-z-autyzmem-i-zespolem-aspergera

                                       Czytała i serdecznie poleca Anna Piwowarska 


Brak komentarzy: