lutego 19, 2022

NEURORÓŻNORODNI - e-czasopismo, które warto śledzić.

     Dzisiaj chciałabym napisać kilka słów o wspaniałej inicjatywie, w której my jako EDUSPECJALNI mamy zaszczyt uczestniczyć i dzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem.



Neuroróżnorodni to e-czasopismo dla nauczycieli, specjalistów i rodziców, które porusza sprawy związane z niepełnosprawnością oraz szeroko rozumianymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dzieci i młodzieży. Czasopismo jest zupełnie darmowe, ukazuje się co dwa miesiące, jego zadaniem jak pisze twórca jest wypełnienie niszy informacyjnej oraz zebranie istotnych widomości w jednym miejscu. Periodyk może być także dobrym źródłem informacji dla nauczycieli szkół specjalnych i masowych.

Czasopismo możecie pobrać w każdej chwili pod linkiem https://alen961.wixsite.com/neuroroznorodni 




Warto dodać, że ostatni numer zawiera nie tylko artykuły w standardowej odsłonie, ale również w wersji audio.

Głównym pomysłodawcą zamieszania jest pan Albert Lewandowski, który skromnie mówi o sobie, że od 2011 roku jestem związany z edukacją. Pracowałem w UM Kielce w edukacji, później w świetlicy środowiskowej oraz jako bibliotekarz w Zespole Szkół Zawodowych nr 1 w Kielcach i w Liceum Ogólnokształcącym im. K. C. Norwida z oddziałami integracyjnymi. Ale najlepiej mi w Zespole Placówek Szkolno-Wychowawczych w Kielcach. Tu pracuję już 7 lat jako bibliotekarz, a od  3 lat jako wychowawca w internacie. Jestem doktorantem na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego wydziale historii...."

Zapewne interesuje WAS, skąd zainteresowanie pedagogiką specjalną, jak mówi mój rozmówca: niepełnosprawnościami i autyzmem interesuję się przez zawód, ale również z przyczyn osobistych. Nie bardzo lubię zachodnie metody pracy. Uważam, że Polska myśl intelektualna jest najbardziej odpowiednia do tworzenia metod i form pracy z dziećmi mieszkającymi w naszej przestrzeni geograficznej.

A co nasz wielki człowiek robi w czasie wolnym? Prywatnie lubię spać. Bardzo lubię ludzi, szczególnie tych potrzebujących, staram się coś dla nich robić. Interesuje się geopolityką, literaturą polską, sportem, tenisem, siatkówką i piłką nożną. Lubię swój dom i spędzenie w nim czasu.

Z uwagi, że jestem molem książkowym, nie mogłam, nie zapytać o ulubione pozycje książkowe, mój rozmówca podaje znienawidzone przez wielu uczniów: Lalkę, Nad Niemnem i choć Lalkę bardzo lubię, lekko skrzywiłam się na drugą pozycję:) 

Na pytanie skąd pojawił się pomysł na czasopismo, pan Albert znowu odpowiada skromnie, że Enka była odpowiedzią na rzeczywistość i bezradność rodziców, z którą miałem do czynienia oraz na bariery ekonomiczne, utrudniające dostęp do informacji wielu z nich.

Pan Albert współpracuje na stałe z dwunastoma autorami (wśród nich znajdują się tworzące nasz zespół: Anna Piwowarska, Agnieszka Krupa-Wiśniewska) ale tak naprawdę, aby stworzyć e-czasopismo  na co dzień ma kontakt z wieloma rodzicami , opiekunami osób z niepełnosprawnościami oraz samymi niepełnosprawnymi dorosłymi żyjącymi w naszym społeczeństwie, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami, trudnościami i odwagą. Dzięki zaangażowaniu i otwartości Alberta powstał wspaniały projekt, który stale się rozwija i zdobywa stałych czytelników zainteresowanych edukacją specjalną. Ściągnijcie czasopismo i sami przekonajcie się, jak wiele cennych informacji na temat niepełnosprawności zawiera chociażby jeden numer. 

ZESPÓŁ EDUSPECJALNYCH POLECA ENKĘ

Możecie już dziś dołączyć do fb grupy społeczności Neuroróżnorodnych pod linkiem:

https://www.facebook.com/groups/477669547009028

Opracowała: Agnieszka Krupa-Wiśniewska 

Brak komentarzy: