marca 07, 2023

Od diagnozy do terapii- program dla dziecka z autyzmem.

 

 

 


 Pani Edyta Grusiecka - nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne podzieliła się z nami ciekawym artykułem na temat diagnozy i terapii dziecka z autyzmem. 

 Pani Edyta twierdzi, że  do napisania do nas ,,skłoniły ją doświadczenia związane z pracą w Oddziałach Przedszkolnych w Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Podgórzynie. Od września 2019 pracuję jako nauczyciel współorganizujący proces kształcenia w oddziale przedszkolnym z chłopcemz autyzmem dziecięcym.
Fachowa literatura i codzienna aktywność z chłopcem przybliżyła mi problem osoby
dotkniętej całościowym zaburzeniem rozwoju oraz jej terapii. W Polsce dostępnych jest
kilkanaście metod pracy z dzieckiem autystycznym, jedną z nich jest metoda integracji
sensorycznej. Aby moja praca z chłopcem była bardziej efektywna
i pomogła dziecku w prawidłowym odbiorze i przetwarzaniu bodźców sensorycznych
ukończyłam dwustopniowy kurs na terapeutę SI. Szkolenie organizowane było przez Polskie
Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej w Warszawie i po kursie
II stopnia oraz zdaniu egzaminu uzyskałam uprawnienia terapeuty integracji sensorycznej.
Dysponuję kwalifikacjami do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji
sensorycznej. Zdobytą wiedzę systematycznie wprowadzam w praktykę wierząc, że
wspomogę chłopca w lepszym orientowaniu się w świecie i wykorzystaniu jego potencjału."


Dziękujemy za wspaniałą relację! Anna Piwowarska z EduSpecjalnych

Od diagnozy do terapii - program dla dziecka z autyzmem- kliknij w link

 








 


Brak komentarzy: