stycznia 09, 2021

Arkusz pomocniczy do Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia


Zbliża się kolejny koniec półrocza a wraz z nim kolejne podsumowania pracy z uczniami. Dzisiaj proponuję arkusz pomocniczy do Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia dla uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Proponowana tabela pozwala w sposób przystępny zebrać i usystematyzować informacje konieczne do stworzenia WOPFU. Niniejszy arkusz został podzielony na trzy główne obszary funkcjonowania ucznia: rozwój emocjonalno – społeczny, poznawczy i fizyczny. W każdym z obszarów zostały wyodrębnione poszczególne umiejętności oraz stopień ich opanowania przez ucznia. Ja zazwyczaj na jednym arkuszu nanoszę trzy lub więcej obserwacji danego ucznia w różnych odstępach czasu tak, by móc zauważyć zmiany, które zachodzą w funkcjonowaniu dziecka. Proponuję każdą obserwację zaznaczyć innymi kolorem, wtedy tabela będzie bardziej czytelna. Niniejszy arkusz jest formą wsparcia przy przygotowywaniu Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia. Zawiera wiele zmiennych tak, by każdy mógł wybrać te, które dotyczą danego ucznia. Ja wykorzystuję ten arkusz w celu obserwacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. 

                                                        Opracowała Marlena Smolińska

Arkusz pomocniczy do pobrania WOPFU w poniższym linku



1 komentarz:

  1. Bardzo dziękuję za pomoc i wskazówki. Myślę, że teraz będzie mi znacznie łatwiej dokumentować. Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w nowym roku.

    OdpowiedzUsuń