stycznia 11, 2021

Tygodniowy plan zadań- wdrażanie uczniów ze spektrum autyzmu ( i nie tylko) do wykonywania obowiązków



Propozycją, która świetnie sprawdzi się w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest "Tygodniowy plan zadań". Wstępem do wdrażania ucznia do wykonywania określonych czynności może być działanie na zajęciach polegające na tym, że w danym tygodniu uczeń losuje dwa zadania do wykonania ( załącznik Zadania do wykonania). Zapisane zadania zabiera do domu i przez kolejny tydzień próbuje je wykonać. Na kolejnych zajęciach opowiada jak poszło z wykonaniem zadań- Co się udało wykonać? Jakie napotkał trudności? Co należy zmienić? To już od nas jako nauczycieli zależy jak pokierujemy rozmową. W kolejnym punkcie działania dajemy uczniowi planszę "Czeklista zadań" lub "Czeklista zadań szablon". W tym drugim przypadku uczeń sam dobiera zadania i działania jakie będzie wykonywał w danym tygodniu. Zaletą takiej formy jest to, że uczeń samodzielnie planuje zadania do wykonania.

Materiał przygotowany z wykorzystaniem narzędzia Canva

Agnieszka Olszewska



Tygodniowy plan zadań dostępny w poniższym linku-propozycja 1

https://drive.google.com/file/d/1nHrKqYi9dGn9SVQelHSEa3CYU6iVZh8W/view?usp=sharing



Tygodniowy plan zadań w poniższym linku- propozycja 2
https://drive.google.com/file/d/1nHrKqYi9dGn9SVQelHSEa3CYU6iVZh8W/view?usp=sharing



Check-lista zadań do uzupełnienia w poniższym linku


https://drive.google.com/file/d/1-J5610Tguyi9CKRAmj4jiRZBuz99X4Dg/view?usp=sharing













Brak komentarzy: