października 16, 2022

ABC PEDAGOGA SPECJALNEGO-od obserwacji własnej do programu dla ucznia z trudnościami w nauce.



Dzisiejszy post poświęcam ważnemu zagadnieniu, które dotyczy procesu diagnostyczno- terapeutycznego prowadzonego przez pedagoga specjalnego. To łańcuch spójnych ogniw: od diagnozy ( czyli obserwacji własnej pedagoga specjalnego, współpracy z poradnią psychologiczno- pedagogiczną) do adekwatnego i odpowiadającego na potrzeby dziecka programu terapeutycznego. Zrobiłam to na przykładzie ucznia z trudnościami dydaktycznymi. 

Kwestią, którą często również poruszacie w kontaktach ze mną jest również dokumentacja pedagoga specjalnego. Zamieszczam zatem przykładowe wpisy w dzienniku pedagoga specjalnego. Poniżej również linki z naszego bloga, które z pewnością przydadzą się w pracy pedagoga specjalnego.

                                                                   Anna Piwowarska

Narzędzia diagnostyczne dla pedagoga specjalnego

Plan pracy pedagoga specjalnego 


Dokumentacja pedagoga specjalnego:

Pedagog specjalny- obserwacja ucznia z trudnościami edukacyjnymi i program działań edukacyjno- terapeutycznych
 



8 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za ten wpis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo! Genialne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wasz blog jest cudowny . Może napiszecie coś odnośnie pierwszych dni pedagoga specjalnego w szkole … jak by to miało wyglądać ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Blog cudowny! Bardzo dziękuję 😘

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję. Wspaniały i bardzo pomocny blog.!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo za cenną pomoc:)

    OdpowiedzUsuń