października 16, 2022
ABC PEDAGOGA SPECJALNEGO-od obserwacji własnej do programu dla ucznia z trudnościami w nauce.
Dzisiejszy post poświęcam ważnemu zagadnieniu, które dotyczy procesu diagnostyczno- terapeutycznego prowadzonego przez pedagoga specjalnego. To łańcuch spójnych ogniw: od diagnozy ( czyli obserwacji własnej pedagoga specjalnego, współpracy z poradnią psychologiczno- pedagogiczną) do adekwatnego i odpowiadającego na potrzeby dziecka programu terapeutycznego. Zrobiłam to na przykładzie ucznia z trudnościami dydaktycznymi.
Kwestią, którą często również poruszacie w kontaktach ze mną jest również dokumentacja pedagoga specjalnego. Zamieszczam zatem przykładowe wpisy w dzienniku pedagoga specjalnego. Poniżej również linki z naszego bloga, które z pewnością przydadzą się w pracy pedagoga specjalnego.
Anna Piwowarska
Narzędzia diagnostyczne dla pedagoga specjalnego
Plan pracy pedagoga specjalnego
Dokumentacja pedagoga specjalnego:
Bardzo dziękuję za ten wpis.
OdpowiedzUsuńGenialne
OdpowiedzUsuńRewelacyjna pomoc!
OdpowiedzUsuńBrawo! Genialne! ;)
OdpowiedzUsuńWasz blog jest cudowny . Może napiszecie coś odnośnie pierwszych dni pedagoga specjalnego w szkole … jak by to miało wyglądać ?
OdpowiedzUsuńBlog cudowny! Bardzo dziękuję 😘
OdpowiedzUsuńBardzo dziękuję. Wspaniały i bardzo pomocny blog.!!!
OdpowiedzUsuńDziękuję bardzo za cenną pomoc:)
OdpowiedzUsuń